360° Diagnose Begeleiding

Het project DIGIBRUX, gedragen door BRUXEO, heeft als missie Brusselse verenigingen te begeleiden in hun digitale transitie op een doordachte en verantwoorde manier, in overeenstemming met hun waarden en doelstellingen.
Onze 360°-diagnose biedt een gratis en volledige evaluatie van het digitale maturiteitsniveau van uw organisatie. We analyseren grondig uw technologische, organisatorische en culturele dimensies. Op basis van deze nauwkeurige diagnose co-creëren we samen een actieplan op maat voor een digitale transitie die in lijn ligt met het DNA van uw vzw.
De volgende sessie start in september 2025.
AANVRAAGFORMULIER: https://forms.office.com/e/pKt75AMRpN
Begeleidingstraject
Ons volgende begeleidingstraject, gepland van september 2025 tot maart 2026, omvat twee collectieve sessies (met 5 geselecteerde vzw’s) aan het begin en einde van het traject, evenals drie individuele sessies van drie uur. Om een continue en doeltreffende vooruitgang te garanderen, wijzen we specifieke taken toe tussen elke sessie aan uw digitale team of "DIGITEAM", dat bij de start van het traject wordt samengesteld. Er worden drie intervisiemomenten van één uur voorzien om de opvolging van het project te verzekeren.
Werkdomeinen
De digitale maturiteitsdiagnose bestrijkt zeven kernthema’s van digitalisering en is geïnspireerd op het model van de vereniging Solidatech: netwerkactivering, externe communicatie, samenwerkingstools, veiligheid en wettelijke conformiteit, financiering, digitale strategie en HR- en financiële processen. Tijdens de collectieve en individuele sessies wordt ook aandacht besteed aan bewustmaking rond verantwoorde digitalisering (democratisch, ethisch, inclusief en duurzaam).
Eindrapport en Actieplan
Aan het einde van het traject ontvangt uw vzw een gedetailleerd rapport met een diepgaande analyse van uw digitale behoeften, een specifiek actieplan en een selectie van tools en ondersteuningsmogelijkheden die zijn afgestemd op uw situatie. Indien nodig kan het rapport ook een lijst aanbevelen van erkende digitale dienstverleners met expertise in de non-profitsector en/of met een voorkeurstarief voor vzw’s.
Kandidatuurprocedure (openstelling van kandidaturen in mei 2025)
Aangezien wij per sessie slechts 5 vzw’s kunnen begeleiden, nodigen wij u uit om te solliciteren via dit kandidatuurformulier. De selectiecriteria omvatten het behoren tot het toepassingsgebied van het Protocolakkoord 2021-2024 van de non-profitsector, de kwaliteit van het motivatieformulier, de beschikbaarheid van de teamleden en de potentiële impact van de begeleiding op de verbetering van de digitale maturiteit van uw organisatie. Alle verstrekte informatie wordt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt in het kader van de DIGIBRUX-begeleiding.
- Inhoud en duur: het formulier bestaat uit 29 vragen en neemt ongeveer 25 tot 40 minuten in beslag.
- Vertrouwelijkheid: alle informatie die u verstrekt, wordt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor de DIGIBRUX-begeleiding.
- Deadline voor kandidaturen: u kunt uw aanvraag indienen tot vrijdag 5 september 2025 om 14.00 uur.
- Bekendmaking van de resultaten: de resultaten van de selectie worden bekendgemaakt op woensdag 10 september 2025.
Feedback DigiBrux NL.png
