12 juni 2024

360° Diagnose Begeleiding

Het project DIGIBRUX, gedragen door BRUXEO, heeft als missie om Brusselse verenigingen te begeleiden bij hun digitale transformatie op een doordachte en verantwoorde manier, in overeenstemming met hun waarden en doelstellingen.

Onze 360° Diagnose biedt een gratis en complete evaluatie van het digitale volwassenheidsniveau van uw organisatie. We analyseren grondig uw technologische, organisatorische en culturele dimensies. Op basis van deze grondige diagnose stellen we samen een actieplan op maat op, voor een digitale transitie die strookt met het DNA van uw vzw.

Begeleidingstraject

Ons volgende begeleidingstraject, gepland van september 2024 tot maart 2025

, is opgebouwd rond twee collectieve sessies (met 5 geselecteerde ASBL's) aan het begin en einde van het traject, en drie individuele sessies van drie uur. Om een continue en effectieve voortgang te garanderen, wijzen we specifieke taken toe tussen elke sessie aan uw digitale team, of "DIGITEAM", dat aan het begin van de begeleiding wordt opgezet. Er zijn videobijeenkomsten van een uur gepland om het project te volgen.

De collectieve sessies worden in het Frans gegeven, maar de presentatiematerialen worden geprint en vertaald voor de Nederlandstalige deelnemers

Werkingsassen

De diagnose van digitale volwassenheid bestrijkt zeven sleutelpijlers van digitalisering en is geïnspireerd op het canvas van de vereniging Solidatech: netwerkanimatie, externe communicatie, collaboratief werk, veiligheid en wettelijke naleving, financiering, digitale strategie, en beheer van menselijke en financiële middelen. Tijdens de collectieve en individuele sessies zal ook bijzondere aandacht worden besteed aan bewustwording van verantwoord digitaal gebruik (democratisch, ethisch, inclusief en duurzaam).

Eindrapport en Actieplan

Aan het einde van de begeleiding overhandigen we uw ASBL een gedetailleerd rapport dat een diepgaande analyse van uw digitale behoeften, een specifiek actieplan, een selectie van tools en hulpmiddelen aangepast aan uw behoeften omvat. Het rapport kan, indien nodig, ook een lijst van digitale dienstverleners aanbevelen, die bekend staan om hun expertise in de non-profit sector en/of hun preferentiële prijsbeleid voor de ASBL's.

Sollicitatieproces (lopend)

Gezien ons vermogen om slechts 5 VZW's per sessie te begeleiden, nodigen we u uit om te solliciteren voor ons programma via dit sollicitatieformulier. Selectiecriteria zijn onder meer lidmaatschap van het toepassingskader van het Protocol van Overeenkomst 2021-2024 van de non-profitsector, de kwaliteit van het motivatiedossier, de beschikbaarheid van de leden en de potentiële impact van de begeleiding op het verbeteren van de digitale volwassenheid van de organisatie. Alle verstrekte informatie wordt vertrouwelijk behandeld en wordt alleen gebruikt voor de begeleidingsbehoeften.

  • Samenstelling en duur: Het formulier bestaat uit 32 vragen en het invullen ervan duurt tussen de 25 en 40 minuten.
  • Vertrouwelijkheid: Alle informatie die u verstrekt, wordt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor de begeleidingsbehoeften van DIGIBRUX.
  • Deadline voor aanmelding: U kunt uw aanmelding indienen tot 3 september 2024

    , 14:00 uur.

  • Bekendmaking van de resultaten: De selectieresultaten worden op 10 september 2024

    per e-mail bekendgemaakt.